Voor eeuwig een herinnering aan Sulawesi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu Voor eeuwig een herinnering aan Sulawesi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu

Voor eeuwig een herinnering aan Sulawesi

Door: heyleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

10 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Onderweg naar Tangkoko NP Achterop de motor ben ik met mijn been tegen de uitlaat aangekomen. Auwie, dat deed zeer. Ik was onderweg dus geen ijs bij de hand. Een flinke blaar, die natuurlijk open ging. Zag er niet mooi uit. Na een paar dagen zat er een grote infectie, dus toen ik terug kwam in Manado moest ik op zoek naar een dokter. Er was een aardige vrouw die me meenam naar haar huis. Ik mocht daar ook slapen. Leek me wel een leuke ervaring, maar het huis was erg vies.
Ze heeft me naar een dokter gebracht. Er kwamen gelijk 3 mensen mee om dat allemaal mee te maken. Ze hebben hier toch niets beter te doen.
De dokter heeft de wond schoon gemaakt en ik heb medicijnen gekregen. Het leek mij geen goed plan om met die infectie in het vieze huis te slapen, maar kon die mensen ook niet teleustellen natuurlijk. Heb gevraagd of de dokter hun kon overtuigen dat het toch beter voor mij was om in een hotel te gaan slapen.

Ik ben daarna mee terug gegaan en heb daar gegeten. Er was vis en ik wil alles proberen natuurlijk.
Zoals jullie weten lust ik absoluut geen vis, maar deze vis was echt lekker. misschien word ik zowaar nog wel een viseter. haha

Ben 'savonds nog naar de eerste hulp van een ziekenhuis gegaan. Daar sprak niemand Engels. Gelukkig kan ik me inmiddels aardig redden in het Indonesisch. Weer schoongemaakt en andere medicijnen gekregen, want de eerste waren niet goed zeiden ze.

Nu 2 dagen later ben ik weer naar het ziekenhuis gegaan en het gaat al weer een beetje beter.
Gelukkig maar, want ik wil naar Bunaken om te duiken en dat ging dus bijna niet door.

Zal dus voor de rest van mn leven een zichtbare herinnering hebben aan Sulawesi en deze reis.

Ps.
Sorry dat ik niet terug mai op reacties en mailtjes. Het is vaak erg lastig om te internetten en de internet hokjes zijn erg ranzig.
Dus doe alleen het hoog nodige.
Maar ik denk wel aan jullie hoor.
En ik ben heel blij met alle berichtjes van thuis.

  • 10 Juni 2010 - 09:53

    Gretha:

    Gelukkig gaat het beter met je. Ik maakte me wel zorgen en de verbinding verbrak ook nog toen je belde. Daarna zag ik je niet meer op skype.
    Ben je niet ziek geworden van de vis in dat vieze huis. Wel erg gastvrij van die vrouw.
    En die ransige internethokjes...wat doen die indonesiers allemaal op internet in die hokjes hahahaha...
    Hier alles ok.

    XXX love you

  • 10 Juni 2010 - 14:50

    Mam:

    Nogmaals, veel plezier met duiken. xxx

  • 11 Juni 2010 - 06:54

    Irene:

    He meis,

    Dat is vervelend. Hoop dat alles goed is gekomen en dat je kan duiken! Hier alles goed. Weer is wisselvallig, maar de temperatuur is wel ok. Ben alweer 2 weken aan het werk, de tijd vliegt.
    Geniet en tot snel.
    Liefs,
    Irene

  • 11 Juni 2010 - 07:43

    Annette& Henk & Kids:

    Nou, wat een avontuur. Hopelijk is de infectie snel over en de wond weer dicht zodat je lekker kan gaan duiken. Hoe is Sulawesi verder? We hebben onze reisroute van lang geleden nog steeds op de PC staan en zijn benieuwd of het daar ooit nog van gaat komen. We zijn in ieder geval erg benieuwd naar je verhalen en foto's. Het duurt nu niet zo lang meer voor je thuiskomt. Juke laat af en toe een traantje omdat ze je erg mist. Jort en Astrid zijn wat stoerder wat dat betreft maar zien uit naar je thuiskomst.
    Vandaag begint onze verbouwing van de badkamer dus we zitten enkele weken in de rotzooi. Verder alles oke.
    Nou, geniet van je reis en wellicht tot "skypes". We gaan kijken of we onze webcam beter aan de praat krijgen, is nog steeds wazig.

    Heel veel knuffels en dikke kussen van Jort, Juke en Astrid
    Groetjes
    Henk & Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Asia

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

-

06 September 2010

Laatste bericht

18 Augustus 2010

op vakantie

09 Augustus 2010

Hutspot

26 Juli 2010

geen nieuws
Heleen

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 19861

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 08 Juli 2015

Indonesië

24 Februari 2010 - 10 September 2010

Asia

Landen bezocht: