druk dagje - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu druk dagje - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu

druk dagje

Blijf op de hoogte en volg Heleen

01 Juni 2015 | Indonesië, Bajawa

Gister heb ik een hele dag rondgereden achterop de moter. Ik had een moter met driver gehuurd voor een dag. Ik wilde graag naar dorpjes, Wawo Muda(vulkaan) en misschien naar de hotspring. Het was nog niet helemaal duidelijk afgesproken en ik dacht dat het iet allemaal op een dag kon, dus had ik de Wawo Muda al laten varen. Toen Nicola die ochten kwam zei hij dat we eerst naar de Wao Muda zouden daan en daarna naar de dorpjes. Daar had ik al geen rekening mee gehouden want had alleen slippers aan. Dus snel andere schoenen aan en hop achterop de motor.
We reden naar een kampung en daar pikte hij een jongetje op van een jaar of 11? (zij leeftijd wist hij zelf niet). Dit jongetje moest de weg wijzen want Nicola wist de weg niet meer zo goed omdat hij daar al lang niet meer was geweest. oke met zn drieen op de motor naar boven.
Na een uur omhoog lopen door koffieplantages en bos kwamen we op de top, of eigenlijk de rand van de krater. Ik ben wel blij dat het hier niet zo warm is want het is best zwaar om naar boven te lopen.
De Wawo Muda is in 2001 uitgebarsten en daarna ontstonden er 3 of 5 oranje gekleurde kratermeren. Alleen in het regenseizoen zijn ze gevuld met oranje water. Nu was er nog maar een met wat water. heel mooi!

Daarna gingen we naar Luba en Bena twee kleine traditionele dorpjes. de mensen zijn al wel wat moderner geworden en moesten zich bekeren tot het katholikisme, maar de huizen zijn nog traditioneel.
Toen we daar klaar waren was het nog maar 14.00 uur en dacht ik dat er nog wel tijd was om naar de hotspring te gaan en toch nog mn hele lijstje te kunnen afwerken in een dag, maar Nicola vond dat het programma was afgewerkt, was moe en wilde naar huis. Nou ik dacht het niet want ik heb hem voor de hele dag ingehuurd en de hotspring is maar 2 kilometer verderop. Nou het kon allen als ik er nog flink wat bij zou betalen, want de weg was moeilijk en gevaarlijk. Gelukkig heb ik hem kunnen overhalen door boos te woren en een kleinbeetje extra te geven voor de extra benzine, wat gewoon onzin was, maar ik wilde er echt graag naar toe.
Uiteindelijk gingen we een de weg was helemaal niet zo moeilijk en gevaarlijk.( zeggen ze altijd namelijk)
De hotspring was echt idyllisch. Er kwamen twee rieviertjes bij elkaar, de ene heel heet en de ander normaal. er waren veel locals, dus heb ik maar met mijn sarong aan gezwommen.

Op de terugweg was er een grote opstopping door een ongeluk. Waarschijnlijk een onvoorzichtige motorrijder. Ze rijden hier vaak heel gevaarlijk en hart en dat zonder beschermende kleding en zelfs soms zonder helm. Er was minstens een dodo hoorde ik later. Gelukkig kon ik er niets van zien behalve een bijna onherkenbare motor en een groep mannen om het slachtoffer. Er stonden ontzettend veel mensen te kijken.
Ik kreeg er een heel naar en vedrietig gevoel van. In Indonesie gebeurt het regelmatig, maar als Nederlander ben ik het niet gewend. Savonds kwam er een sirene gevolgd door een heleboel toeterende motoren door de straat, waarschijnlijk een eerbetoon.

Gelukkig kreeg ik jullie berichtjes van thuis en dat maakte me weer vrolijk. Vooral de 10 van mn nichtje voor wiskunde, die ze zo hard nodig had.

Morgen gaat mijn reis verder naar Ruteng en heb ik een bed gereserveerd in een klooster.

Tot snel!
Heleen

  • 01 Juni 2015 - 20:15

    Tanja:

    He het is maandag, jij moet bij mij zijn :) hhahahahaha nou zo te lezen vermaak jij je prima, zie je veel mooie dingen en maak je veel mee. Niet altijd fijne dingen maar gelukkig is alles goed met jou. Fijne tijd en geniet er maar flink van

  • 03 Juni 2015 - 22:25

    Irene M.:

    Wat een avontuur zeg! Ik geniet met je mee. En goed dat je boos hebt gemaakt. Het was toch afgesproken! Ik kan niet alle foto's laden, maar die andere zien er goed uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bajawa

Indonesië

Geen

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2015

Weer thuis

07 Juli 2015

Einde

01 Juli 2015

Begrafenis

26 Juni 2015

Ik ben er weer!

15 Juni 2015

Even van de wereld
Heleen

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 19853

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 08 Juli 2015

Indonesië

24 Februari 2010 - 10 September 2010

Asia

Landen bezocht: