de eerste dagen - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

30 Mei 2015 | Indonesië, Bajawa

Alles oke hier!
vandaag de eerste mogelijkheid om te internetten, dus ik zal jullie maar even een update geven.
Na een hele lange vlucht aangekomen op Bali. ontzetten moe natuurlijk, maar door de opwinding en tijdsverschil kon ik niet slapen. ik had voor de volgende ochten een vroege vlucht geboekt naar Ende, Flores dus na 2 uurtjes geslapen te hebben ging ik weer opweg naar het vliegveld. Dit keer een klein vliegtuigje waar maximaal 50 personen in kunnen. De vlucht was heel mooi, want ik kon Lombok zien met de Rinjani vulkaan en de Tambora op Sumbawa en een heleboel kleine eilandjes.
Na een tussenstop in Labuanbajo kwam ik aan in Ende. Bij de bagageband kwam ik Pilar tegen, een spaanse die in Amsterdam woont. we hebben samen een taxi genomen en hebben ook samen twee dagen doorgebracht in Moni.
woensdag hebben we een wandeling gemaakt langs hele mooie rijstwelden en een dorpje. Donderdag zijn we om 4.00 uur weggegaan op de motor die we hadden gehuurd naar de Kelimutu. 20 jaar geleden heb ik een boek over Indonesie gekocht, omdat er een mooi plaatje in stond van een vulkaan met 3 gekleurde kratermeren. Sindsdien wilde ik er altijd al heen. Het was erg bijzonder om het nu in het echt te zien.
We zijn ook nog naar een warmwaterbron midden in een rijstveld gegaan om daar te badderen, heerlijk!

vrijdag ben ik doorgereisd naar Bajawa. vandaag een dagje niks gedaan en morgen ga ik traditionele dorpjes in de omgeving bezoeken.

Het weer hier is best fijn. snachts koelt het flink af en overdag maximaal 27 graden. Tot nu toe heb ik het vaker koud dan warm gehad.

Tot later!

  • 30 Mei 2015 - 14:54

    Carry:

    Tjonge, wat leuk zeg, en wat mooi. Bijzonder om bij die plek te zijn waar je lang geleden over gelezen hebt. Heel bijzonder. Fijn dat je het goed maakt en ook nog eens in gezelschap.
    Hier alles goed. Hartelijke groet, Carry

  • 30 Mei 2015 - 15:05

    Jens En Dora:

    Wat fijn iets te horen!
    Zo te horen lukt het je te komen waar je heen wilde. Geniet ervan.
    (Wat vind je van de 10 van Astrid?) Liefs Dora en Jens

  • 30 Mei 2015 - 15:20

    Tanja:

    OOO Helen wat geweldig en wat schrijf je leuk. Fijn om te lezen dat het naar je zin hebt en dat je je droom laat uitkomen om de vulkaan te zien. Een hele fijne tijd en leuk om je reisverhaal te lezen. Een hele fijne tijd meid, top dat je dit doet

  • 30 Mei 2015 - 15:46

    Mama:

    Wat leuk om zo,n bericht te ontvangen. Ik denk elke dag aan jou. Het doet me dan goed dat je plezier hebt van je reis. En wat voor reis, Indonesië!! Vandaag gekeken of je op Skype kwam. Kreeg bericht dat je er op was. Maar er was geen verbinding.

    Groet en heel veel liefs, mama.

  • 31 Mei 2015 - 10:13

    Irene M.:

    Dat klinkt goed zeg! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's. Geniet ervan

    xx Irene M.

  • 31 Mei 2015 - 11:41

    Juke:

    Wat leuk. Nog veel plezier daar. X juke
    (Laten we maar hopen dat het wat warmer wordt)

  • 31 Mei 2015 - 11:44

    Astrid:

    Wat leuk om te horen dat je het daar zo leuk hebt! Ps ik heb een 10 voor wiskunde! Hihi, heeel erg bedankt voor je goede hulp! X Astrid

  • 01 Juni 2015 - 07:42

    Marja:

    Hoi Heleen
    Wat klinkt dit goed zeg.
    Echt leuk om wat van je te horen.
    Denk aan je

    Groetjes Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bajawa

Indonesië

Geen

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2015

Weer thuis

07 Juli 2015

Einde

01 Juli 2015

Begrafenis

26 Juni 2015

Ik ben er weer!

15 Juni 2015

Even van de wereld
Heleen

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 19857

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 08 Juli 2015

Indonesië

24 Februari 2010 - 10 September 2010

Asia

Landen bezocht: