Even van de wereld - Reisverslag uit Gorontalo, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu Even van de wereld - Reisverslag uit Gorontalo, Indonesië van Heleen - WaarBenJij.nu

Even van de wereld

Blijf op de hoogte en volg Heleen

15 Juni 2015 | Indonesië, Gorontalo

Vandaag een beetje bijgekomen. Ik slaap in het Melati hotel en de eigenaar spreekt vloeiend nederlands. Sommige van de ouderen hier hebben vroeger nog nederlands geleerd. Het is vreemd om nederlands te spreken met een Indo, want op de een of andere manier verwacht je ook een nederlandse instelling, maar hij is net als iedere Indonesiër. Want kreeg zoals zo vaak weer geen kloppende info.

Morgen neem ik de boot naar de togean islands. Er is daar geen internet, dus zal ik de komende week geen updates geven. Ook heb ik een pak geld op zak om 10 dagen weg te blijven, want geen ATM.
Volgens de verhalen is het een paradijsje. Je kan er duiken, snorkelen, naar een jellyfish lake en relaxen. "Other activities: coconuts" stond op een website, haha. Zal ik dan eindelijk de rust vinden om mijn boek te lezen?

• 15 Juni 2015 - 17:47

Irene M.:

Mmmm, ik keek even op een website over die plek, en dat zag er waanzinnig uit.
    Misschien lees je dit niet voordat je weer terug bent in de exhte wereld, maar ik zeg: geniet van de kokosnoten met een rietje, de hangmatten , de rustben al die andere heerlijkheden daar!

• 16 Juni 2015 - 09:24

Irene T.:

Dat zie er inderdaad prachtig uit, heb de eilanden ook even opgezocht! Met een beetje jaloerse gevoelens zit ik hier op de VU achter mijn PC, maar ik hoop dat je ook een beetje namens mij geniet. Ik zal het weekend ook eens een kokosnoot gaan aanschaffen, beetje voor het gevoel, hihi. Liefs, Irene xxx